Hafta sonu özel işlerim dolayısı ile Ankara’da idim. Dolayısı ile birkaç kez ticari  taksiye binmek durumunda kaldım.

Ticari taksi demek sokak demek , halk demek , halkın sesi demek , hatta gerçek kamuoyu araştırması demek. Kısacası halkın nabzını tutan en doğru istatistiki bilgi demek.

Sabahtan akşama kadar kilometrelerce direksiyon sallayan ve her çeşit insana hizmet veren taksici arkadaşa ;

“Ankara’da seçimler nasıl gidiyor birader .?” dedim.

Sanki birisinin böyle bir soru sormasını bekliyormuşçasına başladı konuşmaya;

“Ağbi ben aslında kamu görevlisiyim. Hafta içi mesai saatinden sonra , hafta sonu da sabahtan , akşam saat 20:00’a kadar ihtiyacım olduğu için , aldığım maaş yeterli gelmediği için taksicilik yapıyorum.” Diye başladı ve devam etti.

“29  senelikdevlet memuruyum ve mevcut iktidar partisine çok oy verdim. Ancak bu seçimlerde artık benden oy moy alamazlar. Aynı şekilde çalıştığım işyerimde aynı odada 5 arkadaş çalışıyoruz onlar da benim gibi düşünüyorlar. Unuttular bizi , ay sonunu getiremiyoruz. Eğer aldığım maaş yetse ne işim var ağbi el alemin taksisinde bu tatil günü “  diyerek konuşmasını sonlandırdı…

Birkaç saat sonra tekrar el kaldırdım ve 25-26 yaşlarında bir delikanlının sürücülüğünü  yaptığı ticari taksi durdu ve Ankara içinde seyahatimiz başladı.

Birkaç kilometre ilerledikten sonra beklenen o sihirli soruyu ona da yönelttim ;

Ankara’dan seçim meydanları nasıl gözüküyor genç arkadaşım.? Dedim.

Aldı sazı eline , başladı çalmaya ;

“ Valla aslında söylenecek çok şey var ama , kısaca burada (Ankara) biz esnafların unutulduğumuzu düşünüyorum. Ben ve ailem bu seçimlerde kesinlikle iktidar partisine oyumuzu vermeyeceğiz. Biz ailecek milliyetçi muhafazakar bir gelenekten geliyoruz. Ancak son zamanlarda yapılan bir takım çifte standartlar ve buna benzer uygulamalar bizleri iktidara karşı soğuttu.”  Dedi…

Ve aynen şu şekilde devam ettirdi konuşmasını ;

“Ben de  gittim ve İYİ partiye üye oldum. Amacım belki seçimlerden sonra parti vasıtasıyla beni makam şöförü falan yaparlar. Çünkü mevcut iktidar hep kendi yandaşlarını işe yerleştiriyor. Benim de artık hiç ümidim kalmadı. O yüzden biz ailecek Cumhurbaşkanlığında Kılıçdaroğlu’na , milletvekilliğinde ise İYİ partiye oyumuzu vereceğiz” dedi.

Sokaklar her zaman doğruları söyler size.

Sokak yalan söylemez.

Sokak riya yapmaz.

Sokak biat etmez.

Sokak vefakardır.

Ama unutanı da çok kötü unutur…!

Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik. 14 Mayıs 2023 seçimlerine dört gün kaldı. Seçimlere katılacak olan bütün siyasi partiler ne ektilerse onu biçecekler.

Halkı unutanlar halkın o ders verici tokadını deyim yerindeyse suratlarının tam ortasında hissedecekler.

Halkı  ötekileştireni,

Halka  parmak sallayarak  hizaya getirmeye çalışanları,

Halka  hakaret edenleri,

Halkını  kendi vatanlarında parya görenleri,

Halkını  terörist ilan edenleri,

Halkını  yoksulluğaitenleri,

Halkı  biat kültürüne mahkum edenleri,

Halkı  korku ile terbiye etmeye çalışanları,

Bu millet asla affetmez.

Ne kadar büyük ve devasa yapılar , duble yollar , birbirinden hızlı trenler , dünya’nın sayılı büyük barajlarını , hastanelerini , havaalanlarını , uçakları , gemileri , arabaları  yapsanız da….

BOŞ TENCERE her zaman iktidarı götürür

Ve her zaman ilk yaptıklarınız değil , en son yaptıklarınız hatırlanırmış…

Seçimlerin tüm yurttaşlarımıza ve memleketimize hayırlı uğurlu olması dileği ile…

Yaşasın DEMOKRASİ…

Yaşasın halkın öz iradesi…