Türkiye'de günlük elektrik tüketiminde en yoğun saat 14.00 olarak kayıtlara geçti. Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ) verilerine göre, gün içerisinde en yüksek tüketim 48 bin 685 megavatsaat seviyesine ulaştı.
En yüksek tüketim 14.00'te gerçekleşti
TEİAŞ verilerine göre, saatlik bazda en yüksek elektrik tüketimi 48 bin 685 megavatsaat ile saat 14.00'te yaşandı. Günün en düşük tüketimi ise sabah saat 06.00'da 35 bin 810 megavatsaat olarak ölçüldü.
Üretim tüketimin üzerinde kaldı
Türkiye'de günlük bazda toplam 1 milyon 48 bin 785 megavatsaat elektrik üretildi. Aynı dönemde tüketim ise 1 milyon 43 bin 109 megavatsaat olarak kayıtlara geçti. Böylece üretim, günlük tüketimin üzerinde gerçekleşti.
Yenilenebilir kaynaklar öne çıktı
Elektrik üretiminde ilk sırayı yüzde 23,2'lik payla barajlı hidroelektrik santralleri aldı. Bu kaynağı yüzde 19,6 ile rüzgar enerjisi santralleri, yüzde 16,9 ile güneş enerjisi santralleri takip etti. Öte yandan Türkiye, gün içerisinde 9 bin 653 megavatsaat elektrik ihraç ederken, 4 bin 111 megavatsaat elektrik ithal etti.





