Eskişehir'de havaların ısınmasıyla birlikte satışlarda yaşanan durgunluğa dikkat çeken Taşbaşı bölgesi balıkçılarından Erkan Arslanbenzer, yazın balık tüketimine dair oluşan ön yargılara tepki gösterdi. Vatandaşların "yazın balık bayattır" endişesiyle balıktan uzak durduğunu ifade eden Arslanbenzer, gelişmiş soğuk zincir teknolojisi ve modern soğutma sistemleri sayesinde tezgahlardaki ürünlerin kış aylarıyla aynı tazelikte ve güvenilirlikte olduğunu söyledi.

"Yazın da Taze ve Güvenilir Balık Tüketilebilir"
Yaz sıcaklarının bastırmasıyla birlikte gıda tüketim alışkanlıkları da değişirken, Eskişehir'in en işlek ticaret noktalarından Odunpazarı Taşbaşı bölgesindeki balıkçılardan ezber bozan açıklamalar geldi. Balıkçı esnafı Erkan Arslanbenzer, vatandaşların "Yazın balık yenmez, balıklar bayattır" şeklindeki endişelerinin tamamen yanlış bir algıdan ibaret olduğunu vurguladı.
Vatandaşların et ve tavuk ürünlerini her mevsim gönül rahatlığıyla tüketebildiğini hatırlatan Arslanbenzer, balık için de aynı durumun geçerli olduğunu belirtti. Arslanbenzer, "Biz burada balıklarımızı modern soğutma sistemlerimizle en ideal şartlarda muhafaza ediyor ve tazeliğini kaybetmemesi için her türlü önlemi alıyoruz. Gelişmiş soğuk zincir teknolojimiz sayesinde denizden çıkan balıklar en ufak bir bozulma yaşamadan tezgahlarımıza ulaşıyor. Kışın hangi tazelikte alıyorlarsa, bugün de aynı tazelikte tüketebilirler" dedi.
Diğer Büyükşehirler Örnek Gösterildi
Yaz aylarında ağır ve yağlı et yemekleri yerine, sindirimi kolay ve hafif bir besin olan balığın tercih edilmesinin sağlık açısından çok daha faydalı olduğunun altını çizen tecrübeli balıkçı, Eskişehir halkına diğer büyükşehirleri örnek gösterdi:
"Nasıl İstanbul'da, İzmir'de, Ankara'da balık tüketimi yaz aylarında da kesintisiz devam ediyorsa ve vatandaşlar bu lezzeti arıyorsa, Eskişehir'de de aynı şekilde tüketilebilir. Diğer dokuz aya göre yaz sezonunda satışlar biraz daha durgun geçse de biz tezgahlarımızı günlük ve taze ürünlerle süslemeye devam ediyoruz."
"Haftada En Az Bir İki Kere Tüketilmeli"
Balığın içerdiği zengin omega-3 yağ asitleri ve minerallerle tam bir şifa kaynağı olduğunu ifade eden Erkan Arslanbenzer, yaz aylarında düşen vücut direncini artırmak adına halkın balık tüketimine kesinlikle ara vermemesi gerektiğini söyledi. Arslanbenzer, "Halkımızın bağışıklık sistemini güçlü tutması için en azından haftada bir ya da iki kere balık tüketmek, özellikle sıcak havalarda sağlık açısından çok iyi olacaktır" diyerek sözlerini sonlandırdı.






