Almanya'da makinistler ile sinyal merkezleri arasındaki iletişimi sağlayan dijital tren telsiz sistemi GSM-R mobil ağında meydana gelen teknik bir arıza, ülke genelinde demir yolu ulaşımını tamamen felç etti. Almanya Demiryolları (Deutsche Bahn) ağının ülke çapında çökmesiyle uzun mesafe, banliyö ve yük trenleri dahil yüzlerce sefer 90 dakika boyunca tamamen durduruldu. Son yılların en büyük toplu taşıma kaosuna neden olan arıza sebebiyle on binlerce yolcu istasyonlarda ve trenlerin içinde mahsur kaldı.
Telsiz sistemi sustu, yüzlerce tren rayda kaldı
Almanya Demiryolları tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, teknik kriz dün akşam saat 22.30 sularında merkez sistemdeki ani bir ağ kopmasıyla başladı. Trenlerin seyir güvenliği için hayati önem taşıyan GSM-R dijital telsiz sisteminin devre dışı kalması üzerine, kontrol merkezleri güvenlik protokolleri gereği tüm hatlardaki trafiği acil koduyla durdurdu. Devlet demir yollarının yanı sıra özel demir yolu şirketlerinin işlettiği trenler ve lojistik yük taşımacılığı da durma noktasına geldi. Deutsche Bahn teknik ekiplerinin yoğun müdahalesi sonucu arıza yaklaşık bir buçuk saat sonra giderilebildi. Almanya Demiryolları Yönetim Kurulu Başkanı Evelyn Palla, 90 dakikalık kitlesel ulaşım kaosunu doğrularken, dijital omurgada yaşanan bu büyük çöküşün tam olarak hangi teknik nedenden kaynaklandığına dair detaylı bir bilgi paylaşmadı.
Seferler başladı ancak rötarlar gün boyu sürecek
Deutsche Bahn sabah saatlerinde yaptığı güncel açıklamada, telsiz sisteminin kararlı hale getirildiğini ve tren seferlerinin ülke genelinde sorunsuz şekilde yeniden başlatıldığını duyurdu. Ancak dün geceden sarkan yoğunluk ve lojistik aksamalar sebebiyle, bazı ana hatlarda tren rötarlarının ve kısmi sefer iptallerinin yaşanabileceği, demir yolu trafiğinin tamamen normale dönmesinin ise gün sonunu bulabileceği belirtildi. Mağdur olan on binlerce yolcu için istasyonlarda ek bilgilendirme masaları kuruldu.