ESKİŞEHİR

Yılın İlk Bölge ASKOM Toplantısı Gerçekleştirildi

Bölge ASKOM Yılın İlk Toplantısı Bilecik Bozüyük Devlet Hastanesi'nde yapıldı. Eskişehir, Bilecik, Kütahya ve Afyonkarahisar sağlık yöneticileri acil sağlık hizmetlerini değerlendirdi.

2026 yılının ilk Bölge Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu (ASKOM) Toplantısı, Eskişehir İl Sağlık Müdürlüğü ev sahipliğinde ve koordinasyonunda Bilecik Bozüyük Devlet Hastanesi'nde düzenlendi. Toplantıya Eskişehir İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Yaşar Bildirici, Bilecik İl Sağlık Müdürü Dr. Ferhat Damkacı, Kütahya İl Sağlık Müdürü Vekili Uzm. Dr. Ahmed Arif Uzun ve Afyonkarahisar İl Sağlık Müdür Vekili Op. Dr. Mehmet Duran katıldı. Bölge genelindeki acil sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmak, iller arası koordinasyonu güçlendirmek ve sevk süreçlerini daha etkin hale getirmek amacıyla ortak çözüm stratejileri ele alındı.

Bölge İllerinin Acil Sağlık Hizmetleri Bozüyük'te Masaya Yatırıldı

Bölge genelinde sunulan acil sağlık hizmetlerinin etkinliğini artırmak ve kurumlar arası koordinasyonu en üst seviyeye taşımak amacıyla düzenlenen Bölge Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu (ASKOM) Toplantıları başladı. Yılın ilk toplantısı, Eskişehir İl Sağlık Müdürlüğü'nün koordinasyonunda, Bilecik Bozüyük Devlet Hastanesi'nin ev sahipliğinde gerçekleştirildi.

Kritik öneme sahip toplantıda bölge illerinin sağlık kurmayları bir araya geldi. Ev sahibi oturuma; Eskişehir İl Sağlık Müdürü Doç. Dr. Yaşar Bildirici, Bilecik İl Sağlık Müdürü Dr. Ferhat Damkacı, Kütahya İl Sağlık Müdürü Vekili Uzm. Dr. Ahmed Arif Uzun ve Afyonkarahisar İl Sağlık Müdür Vekili Op. Dr. Mehmet Duran katıldı. Zirvede ilgili hizmet başkanları, başkan yardımcıları ve çok sayıda sağlık yöneticisi de hazır bulundu.

Ortak Çalışma Alanları ve Sevk Süreçleri Değerlendirildi

Toplantı boyunca bölge illerinde sunulan mevcut acil sağlık hizmetleri kapsamlı bir analize tabi tutuldu. Hizmet kalitesinin daha da yukarı taşınması, acil hastaların en doğru ve hızlı biçimde, donanımsal olarak en uygun sağlık tesislerine yönlendirilmesi ana gündem maddesi oldu. Sağlık kuruluşları arasındaki mevcut koordinasyonun güçlendirilmesi ve ortak çalışma alanlarının artırılmasına yönelik verimli görüş alışverişleri yapıldı.

Zirvenin ana odağında yer alan diğer önemli başlıklar ise şunlar oldu:

  • İller arası entegrasyon ve iş birliğinin geliştirilmesi,

  • Kritik sevk süreçlerinin çok daha etkin ve hatasız yönetimi,

  • Acil sağlık hizmetlerinin kesintisiz, hızlı ve sürdürülebilir yapısının korunması.

Katılımcı yöneticiler, acil sağlık hizmetlerinin gelecekteki yol haritasını belirleyecek önerileri paylaşarak ortak çözüm stratejileri üzerinde mutabık kaldı.