Kütahya Meydan Mahallesi'ndeki Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu'nda düzenlenen etkinlikte ikram edilen tavuklu pilav, gıda zehirlenmesine yol açtı. Yemeğin ardından fenalaşan 96'sı öğrenci ve 18'i yetişkin olmak üzere toplam 114 kişi, Kütahya Şehir Hastanesi ve çeşitli sağlık kuruluşlarına kaldırıldı. Tedavi altına alınan vatandaşlardan 113'ü sağlık durumlarının iyi olması sebebiyle taburcu edilirken, 1 kişinin tedbir amaçlı müşahede altında tutulduğu bildirildi. Olayın kesin nedeninin belirlenmesi için gıda numuneleri üzerinde inceleme başlatıldı.
Okul Etkinliğindeki İkram Kabusa Dönüştü
Kütahya'da toplu gıda zehirlenmesi şüphesiyle büyük bir panik yaşandı. Meydan Mahallesi'nde bulunan Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu'nda gerçekleştirilen etkinlik sırasında öğrencilere ve davetlilere tavuklu pilav ikram edildi. İkramın ardından kısa süre içerisinde mide bulantısı, baş dönmesi ve karın ağrısı şikayetleri baş gösterdi.
Rahatsızlanan katılımcıların bir kısmı kendi imkanlarıyla hastaneye ulaşırken, durumu ağır olanlar ise olay yerine sevk edilen ambulanslarla Kütahya Şehir Hastanesi başta olmak üzere kentteki diğer sağlık kuruluşlarına kaldırıldı. Yapılan tespitler neticesinde zehirlenme şüphesiyle başvuranların 96'sının öğrenci, 18'inin ise yetişkin olduğu ve toplam etkilenen sayısının 114'e ulaştığı açıklandı.
1 Kişinin Tedbiren Takibi Sürüyor
Hastanelerde tedavi altına alınan vatandaşların büyük bir kısmı şifa buldu. Yetkililerden alınan bilgilere göre; zehirlenme şüphesiyle müracaat eden 113 kişi taburcu edildi. Sağlık durumu yakından takip edilen 1 kişinin ise tedbir amaçlı olarak hastanede müşahede altında tutulduğu bildirildi.
Gıda zehirlenmesine tam olarak neyin sebep olduğunun netlik kazanması için ilgili kurumlar tarafından kapsamlı bir inceleme başlatıldı. Yemekten alınan numuneler üzerinde laboratuvar analizlerinin sürdüğü ve zehirlenme etkeninin bu çalışmaların ardından kamuoyuyla paylaşılacağı bildirildi.