ESKİŞEHİR

Eskişehir'de Öğrencilere Organik Tarım Bilinci Aşılanıyor

Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, okullar ve halk eğitim merkezlerinde düzenlediği eğitimlerle öğrencilere organik ve iyi tarım bilinci aşılıyor.

Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, yeni nesillere tarım sevgisini ve gıda güvenliğini aşılamak amacıyla eğitim faaliyetlerine devam ediyor. Tepebaşı, Çifteler, Alpu ve Odunpazarı ilçelerindeki çeşitli okul ve halk eğitimi merkezlerinde gerçekleştirilen çalışmalarda; üreticiden tüketiciye organik tarımın tüm aşamaları, doğal dengenin korunması ve logo bilinci detaylı bir şekilde aktarıldı. Programın sonunda katılımcı öğrencilere organik tarım logolu hediyeler takdim edildi.

Tarladan Sofraya Organik Tarım Serüveni

Geleceğin teminatı olan çocuklara erken yaşta çevre, üretim ve gıda güvenliği bilinci kazandırmak adına çalışmalarını aralıksız sürdüren Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, kent genelindeki eğitimlerine yenilerini ekledi. Okullar ve halk eğitimi merkezleri işbirliğinde düzenlenen organik tarım ve iyi tarım uygulamaları eğitimleri yoğun ilgi gördü.

Kapsamlı program dahilinde; Tepebaşı Hacı Hilmi Okur İmam Hatip Ortaokulu, Muttalip Atatürk Ortaokulu, Çifteler Gazi İlkokulu, Alpu Atatürk İlkokulu, Alpu Şehit Enis Yücel İlkokulu ile Odunpazarı, Tepebaşı ve Çifteler Halk Eğitimi Merkezlerinde eğitimler verildi. Uzman ekipler tarafından öğretmen, öğrenci ve kursiyerlere; organik tarımın ne olduğu, tarladaki üretim safhalarından pazardaki satış aşamalarına kadar geçen süreç detaylıca anlatıldı.

Tüketici ve Logo Bilinci Oluşturuluyor

Doğal dengenin korunmasının önemine dikkat çekilen buluşmalarda, organik gıda tüketiminin insan sağlığına ve ekosisteme olan katkıları vurgulandı. Ayrıca gıda güvenliği açısından tüketicilerin bilinçlendirilmesi gerektiği belirtilerek, doğru ürün seçimi ve organik tarım logosu hakkında da önemli bilgiler paylaşıldı.

Öğrencilere Organik Logolu Hediyeler

Teorik ve uygulamalı bilgilerin paylaşıldığı eğitici programların sonunda minik öğrencilere Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından özel hediyeler dağıtıldı. Öğrencilere organik tarım logolu süt, kalem kutusu ve el çantası hediye edildi. Yetkililer, tarımsal üretimi sevdirmeyi ve bilinçli nesiller yetiştirmeyi amaçlayan bu eğitimlerin önümüzdeki süreçte de kararlılıkla devam edeceğini açıkladı.