Karina Smigla-Bobinski ’nin ADA eseri nanobiyoteknoloji dünyasından gelmiş, kendi kendini oluşturan, ruhu olan ve ziyaretçileri tarafından harekete geçirilmeyi bekleyen endüstri sonrası bir yaratığa benzer. Etkileşimli kinetik heykel ADA, helyumla doldurulmuş, odada serbest gezinen, duvarlarda, tavanda ve zeminde izler bırakan kömür çubukların batırılmış olduğu şeffaf, zar gibi bir küreden oluşan interaktif bir “sanat yapma” makinesidir. Ziyaretçiler tarafından harekete geçirilen bu kürenin yaşayan bir enerjisi vardır. OMM’un teknoloji ve sanatı bir araya getiren projeler gerçekleştirme misyonu ile örtüşen yeni sergisi ADA, 12 Nisan 2020 ’ye kadar ziyaret edilebilecek. İlk bilgisayar prototipinden Karina Smigla-Bobinski’nin ADA ’sına Karina Smigla-Bobinski’nin ADA eseri, ismini dünyanın ilk bilgisayar programcılarından biri olarak tanınan Ada Lovelace’tan alır. 19. yüzyılda Charles Babbage ile birlikte ilk bilgisayar prototipini geliştiren Ada Lovelace, babası Lord Byron’ın romantik mirası ile matematiği birleştirdiği ortak bir yaşam oluşturur. Adeta bir sanatçı gibi şiir, müzik, resim gibi sanat eserleri üretebilecek bir makine yapmaya niyetlenen Lovelace’in bu ideolojisini Karina Smigla-Bobinski ADA eserinde günümüze taşır. Sergi alanının beyaz duvarları, bu küreye bağlı siyah kömürlerin oluşturduğu çizimler ve işaretlerle dolmaya başladıkça karmaşık bir yapı ortaya çıkar. Her ne kadar ziyaretçi ADA ’yı kontrol etmeye çabalasa da kompozisyonun biçimi önceden hesaplanamaz. Görsel olarak deneyimlenen bu hareket bir bilgisayar tarafından standart verilmiş bir komutun çıktılarına benzer.